Tuesday, May 06, 2014

~#throwback Labuan Aku Datang Part 5: Bila Sang Mentari Hilang Di Balik Awan~

Assalamualaikum w.r.t

Ini entri terakhir tentang Labuan. TeYan ingin kongsikan sesuatu dengan uols. Kalau naik flight, TeYan memang akan booking seat tepi tingkap. TeYan memang suka sangat bila dapat melihat keindahan pemandangan di udara. Satu panorama yang sangat mengasyikkan. Sepanjang penerbangan memang mata ni tak lepas dari melihat keindahan itu. 

Balik dari Labuan, TeYan and group menaiki penerbangan Malaysia Airlines. Nombor flight tak ingat dah sebab ini kisah semasa bulan Mac yang lalu. Tapi kalau tak silapnya, flight kami dari labuan tu dalam jam 5.30 pm atau 6.30 pm. 

Kami pun berlepas dari Lapangan Terbang Labuan mengikut masanya. Sehingga lah hari memasuki waktu senja. Subhanallah sungguh indah pemandangan waktu itu. TeYan dapat melihat sang mentari yang semakin hilang di langit biru. TeYan kongsikan gambar-gambar itu untuk tatapan uols semua.

Masa ni dah berapa minit berlepas dari Lapangan Terbang Labuan. Waktu petang ketika ini. Lihatlah kepulan awan. Waktu ni penerbangan tak tau dah berapa ribu kaki. 

Masa ni dah memasuki waktu senja. Tak tau masa ni berada di sekitar mana. Indahnya di kala ini. Jaluran cahaya merah kuning orange sepanjang di langit dengan awan yang berkepul-kepul.

Time ni memang matahari dah sedikit demi sedikit semakin mengundurkan dirinya .

Pemandangan ini sangat menarik. Masa ni sang mentari dah makin turun. Dan jadinya fenomena seperti ini. Awan yang terbelah menampakkan langit biru di tengah nya. Subhanallah. 

Cantik kan semua kronologi gambar-gambar tu. Waktu nak sampai ke KLIA, juruterbang buat pengumuman berkaitan jerebu. Masa tu jerebu sangat kuat. Jarak penglihatan di KLIA hanya 1 KM sahaja. Betapa terhadnya pemandangan. Jadi landing agak lambat sikit. Takut juga masa tu. Kemudian, bila dah masuk ruang udara nak hala ke KLIA tu, bau asap jerebu masuk dalam kabin. Memang bau asap betul. Sampai terdengar ada penumpang yang berkata "Its haze". Namun kami semua mendarat dengan selamatnya. 

Memang banyak pengalaman menarik TeYan dan weng group semasa di Labuan. Insha Allah jika ada rezeki, TeYan nak bawa family ke Labuan lagi.

Tamat sudah kisah kami di Labuan. Sampai jumpa lagi di entri yang lain.


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...