Saturday, June 04, 2011

Bile My Kajol Jadi C.H.E.F

Salam semua....
Sambungan kisah hari nie..

Kali ni Te-Yan nak citer pasal anak Te-Yan si Kajol tu jadik C.H.E.F kat dapor. Kan post sebelum tu Te-Yan dah habaq kata nak masak SUP KETAM...ha la ni meh kita tengok lagu mana si Kajol nie masak sup ketam tuh. Hari ni Kajol yg masak..jom kita terjah...........


Haaa..tengok tu..inilah bahan-bahan mentah yg akan diuruskan oleh Chef Kajol kita nie..Ada ikan gurut, sotong, udang, ketam..semua nie akan dikerjakan oleh Chef Kajol nie tau..hebat Chef Kajol nie...Menu istimewa Chef Kajol nie ialah SUP KETAM ala KAJOL dan SOTONG GORENG KUNYIT ala KAJOL....hmmm nama pun dah menyelerakan.....kalau dah siap apatah lagi kan...... jom kita semua tgk operasi Chef    Kajol seterusnye....

 Mula-mula Chef Kajol kerjakan sotong tu. Wahhh hebat chef nie. Seb baik tak lunyai sotong tu. Mana tak nye ada ke nak dibasuhnye sotong tu dengan berus dawai..heh teknik basuhan terbaru ke chef? Tapi berseh benor chef kita nie mencuci sotong tu. Putih bersinar2..hehehehhehe

Langkah seterusnye puan-puan..kita kene lah basuh sayur plak..ha sayur ni chef kata nak taruk sekali dalam sup ketam tu..heh? resepi baru lagi ker chef..ade ke orang letak sayur bayam dalam sup ketam..hentam sajelah...sayur nie pun seb baik selamat..kalau tak hancorrrrr......

Ha nampak gambar  tu..betui tak Te-Yan kata tadi..berseh bersinar-sinar sotong dan ketam di cuci oleh chef kita tu...lepas nie operasi nak menyediakan bahan-bahan nak memasak kedua-dua mende di sebelah tu....jommmm

 Wokey puan-puan sekelian..inilah bahan-bahan yang kita perlukan untuk masak sup ketam nie..kata chef kajol..puan-puan tengok lah sendiri ye....kalau takde chef kata pi terjah kat kedai..kompom ada..kalau takde gak dah sah2 le memang malas ke dapor...hahahah
Heheheh tengok dah dicampak semua bahan yang diperlukan dalam periuk.Tak susah mana pun..campak aje semua dalam periuk.....
Lihat lah keseriusan muka Chef Kajol kita nie..ha baru tau penat ye chef..tapi seronok kata chef sebab dapat buat program masakan sendiri..tu chef tengah dok kacau sup ketam dalam periuk tu....bau je dah menyelerakan...tak sabor nak makan neh....
Owhhhh lupe pule..sambil nak tunggu sup ketam tu masak, chef kata ada satu lagi resepi dia nak buat..masak sotong tu lah...ha tengok tu chef sedang menggoreng sotong kunyit resepi dye..semerbak...lapor..lapor....
Weeeeee...inilah sotong kunyit yang dah siap tuh...aduhai kuning diraja...tapi TAK MASIN eaaaa..sesedap rasa..pandai chef kita letak garam....lapor..lapor....
Waduhhhhh inilah sup ketam yang dok menggelegak atas api...sedapnye bau dan yang penting TAK MASIN....pandai chef masak...lepas nie boleh lah 
Te-Yan jemput chef lagi ye...

Haa wahai pembaca budiman..lepas nie kalau nak panggil Chef Kajol dalam rancangan masakan mana-mana boleh lah ye..hebat Chef Kajol nie..tak sesia mama dye ajor masak-memasak di dapor.....ngeh..ngeh..ngeh... apa lagi kan..masakan chef dah siap..apa lagi nak tunggu..perut Te-Yan pun dah berbunyi-bunyi minta diisi....moh le kita makan..tunggu apa lagi...Mulakan dengan Bismillah......nyum..nyum..nyumm....sedap nyeeee...

Sekian......





5 comments:

eic'z al muix said...

siap hurup besar lagi TAK MASIN tu ea...hahaaha
knp?

eic'z al muix said...

complete care masak.. like3x...

Te-Yan said...

hehehhe mesti lah kene HURUF BESAR..kalo tak nanti ade orang komplen chef nie taruk garam seguni.....

hehehhe nak tiru cara msak yg betui cubelah...hahahha

Meow Aizawa said...

kah kah...nak import chef kajol isnin ni bole ??? hahaha

Te-Yan said...

Meow, heheheh boleh..boleh..silakan...sejam rm100 aje..hahahha...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...